torsdag 19 december 2013

Restaurangtips New York

Ni som känner mig väl, vet att New York har en 
stor plats i mitt hjärta...

Senast vi var där hade vi

bokat nästan alla restauranger vi ville besöka i förväg 
för att vara säkra på att få bord. 
Opentable är en bra sida för att få tips se omdömen 
och göra bokningar. 


Resans höjdpunkt var helt klart Eleven Madison Park och 
deras avsmakningsmeny om 16 rätter. Förstår att de har fått 
3 stjärnor i Guide Michelin...maten var fantastisk!


På andra plats kommer Jung Sik. En Koreansk fusion restaurang
som du hittar på 2 Harrison St & Staple St. Kommer definitivt att
besöka denna restaurang även nästa gång jag är i New York.
2 stjärnor i Guiden. 





På 3:e plats Le Bernardin... Här måste du gilla fisk och skaldjur,
då detta är det som hela menyn är byggd kring (med undantag från desserten). 
Riktigt bra mat, men restaurangen var aningens för stel för min smak...
3 stjärnor.

Några andra ställen som också var riktigt bra...

Hakkasan ( 1 stjärna)

...och ett ställe med en stjärna som inte alls var bra var...

Junoon ( 1 stjärna, men helt katastrofalt besök. Dålig service, lång väntan på bord och mat, missade beställningar och snuskiga toaletter. Inget ställe jag kan rekommendera eller kommer besöka igen.

Inga kommentarer: